عمل نوک بینی

عمل نوک بینی: روش‌های اصلاح فرم بینی و نتایج تیپ پلاستی

تیپ پلاستی بینی یا عمل نوک بینی یکی از روش‌های فوق العاده در حوزه زیبایی است که با هدف ایجاد تغییر در نوک بینی و فرم دهی به آن انجام می‌شود. تيپ پلاستي بيني را می‌توان بخشی از جراحی رینوپلاستی معرفی کرد که البته تنها بخش مورد تغییر در آن، نوک بینی است. این نکته را در نظر داشته باشید که همه مجاز به انجام عمل نوک بینی نیستند. تنها افرادی می توانند این جراحی را انجام دهند که ساختار کلی بینی آن‌ها نیاز به تغییر نداشته و تنها مشکل در ناحیه نوک بینی باشد.

عمل تيپ پلاستي بيني یک اقدام کاملا تخصصی است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود. در جراحی به روش تیپ پلاستی، میزان ماندگاری از مهم‌ترین مواردی است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این عمل جراحی بپردازیم.

جراحی تیپ پلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

تیپ پلاستی بینی یکی از زیر مجموعه‌های عمل بینی است که تنها بخش نوک بینی را تحت جراحی قرار می‌دهد. افرادی که نوک بینی پهن یا افتاده دارند اما بینی آن‌ها در ناحیه پل هیچ مشکلی ندارد، می‌توانند از مزیت‌های این عمل بهره‌مند شود. این جراحی تاثیر بسزایی در برطرف کردن برآمدگی نوک بینی دارد و می‌توان از مزیت آن برای ایجاد تعادل و تناسب بینی با دیگر اعضای صورت استفاده نمود.

در این روش که باعث جمع کردن نوک بینی می شود، حالت پهن بودن نوک بینی بطور کل از بین خواهد رفت. از دیگر دلایل اجرای “عمل نوک بینی” می‌توان به نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی، افتادگی پره‌ها و بزرگ بودن سوراخ‌های آن اشاره کرد. با اجرای این عمل تغییرات چشمگیر در ناحیه نوک بینی اجرا می شود که باعث بهبود فرم کلی بینی خواهد شد.

اگر آشنایی چندانی با این جراحی ندارید کافیست عبارت ” عمل نوک بینی چیست یا تیپ پلاستی چیست” را در مرورگر خود سرچ کنید تا اطلاعات تصویری کامل در اختیار شما گذاشته شود. اگر قصد انجام این جراحی را دارید نیز می‌توانید عبارت “بهترین کلینیک عمل نوک بینی” را در در مرورگر خود تایپ کنید تا لیست کاملی از بهترین مراکز در سراسر کشور برای شما نمایش داده شود. در این میان باید خاطر نشان کنیم دکتر حمیدرضا حسنانی از جراحان ماهر و نام آشنایی هستند که جراحی تیپ پلاستی را با تمام مهارت برای بیماران خود به انجام می‌رسانند.

عمل تیپ پلاستی چیست

مراحل تیپ پلاستی بینی

عمل تیپ پلاستی بینی یک اقدام کاربردی و مناسب برای رفع ناهماهنگی‌های ایجاد شده در ناحیه نوک بینی و دیگر اعضای صورت است و طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • پیش از هر اقدامی تمامی مراحل مربوط به انواع آزمایشات پیش از عمل انجام می‌شود.
  • نوک بینی از نظر ابعاد، افتادگی، عدم تقارن و … مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز عمل تیپ پلاستی بینی انجام شود.
  • با توجه به تهاجمی بودن این عمل، برای انجام آن باید حتما فرد مراجعه کننده تحت بیهوشی قرار بگیرد.
  • مدت زمانی که برای انجام عمل نوک بینی در نظر گرفته شده 45 دقیقه است و فرد طی این مدت باید کاملا بیهوش باشد.
  • در این عمل از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود. از این رو به هیچ عنوان نیازی به کشیدن بخیه‎‌ها نیست.
  • وضعیت نوک بینی مجدد بررسی می‌شود و بهترین فرم برای آن در نظر گرفته خواهد شد.
  • پس از انجام عمل، بینی پانسمان خواهد شد.
  • موعد مقرر برای تعویض پانسمان 5 روز است و پس از آن فرد می‌تواند، به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد.
  • انجام مراقبت‌های بعد از جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود حالت فرم‌گیری بینی داشته باشد.

لازم به ذکر است در برخی موارد که نوک بینی فرد نیاز به تغییرات زیاد ندارد، امکان جراحی نوک بینی با بی حسی وجود دارد. طی این جراحی فرد با بی حسی موضعی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. انجام این نوع جراحی مزایای فوق‌العاده‌ای به همراه دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سریعتر
  • دوره نقاهت کوتاه
  • کاهش درد، التهاب و تورم
  • مناسب برای افراد دارای مشکل فشار خون یا افت فشار

عوارض عمل نوک بینی

یکی از نگرانی های افرادی که جراحی تیپ پلاستی انجام می‌دهد، عوارض و مشکلات پس از آن است. با وجود اینکه این عمل همانند دیگر جراحی‌های تهاجمی دارای عوارض مختلف است، اما رعایت مراقبت‌های لازم باعث کوتاه شدن دوره نقاهت و برطرف شدن عوارض و مشکلات احتمالی می‌شود.

التهاب، تورم، کبودی و… از مهم‌ترین عوارض عمل بینی به شمار می‌آید. در صورت بروز هر یک از موارد عنوان شده می‌توانید با پزشک متخصص مشورت کرده و در مورد مراقبت‌های بعد عمل بپرسید. دقت داشته باشید که چنانچه این عمل توسط پزشک متخصص انجام شود، جای نگرانی وجود ندارد. ماندگاری تیپ پلاستی بینی و برطرف شدن مشکلات و عوارض آن به میزان تخصص و مهارت پزشک متخصص و رعایت مراقبت‌های تجویز شده بستگی دارد.

آیا می‌شود فقط نوک بینی را عمل کرد؟

تیپ پلاستی یا جراحی نوک بینی یکی از زیر مجموعه های جراحی بینی است که تنها نوک بینی را مورد جراحی قرار می‌دهد. این نکته را در نظر بگیرید که انجام این عمل نیاز به تایید پزشک دارد و هر فردی با هر فرم بینی نمی‌تواند آن را انجام دهد. همانطور که عنوان شد تنها افرادی که نوک بینی پهن یا افتاده دارند، می‌توانند از مزیت عمل جمع کردن نوک بینی بهره‌مند شود.

تیپ پلاستی بینی گوشتی تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد مراجعه کننده در ناحیه پل بینی هیچ مشکل یا ناهماهنگی نداشته باشد. عمل بینی گوشتی باعث می‌شود تا ناهماهنگی بینی و دیگر اعضای صورت وی از بین برود و چهره دلنشین و زیبا داشته باشد.

افرادی که بینی‌های استخوانی دارند و در قسمت استخوان بینی آن‌ها ناهنجاری و عدم تعادل و تقارن وجود دارند به هیچ عنوان نمی‌توانند فقط نوک بینی را جراحی کنند. علاوه بر این مورد حتی در زمان جراحی نوک بینی گرد، چنانچه پوست بینی فرد ضخیم تر از دیگر بخش‌های بینی باشد، پزشک قادر به انجام تیپ پلاستی نیست، بهترین نوع عمل برای این افراد؛ رینوپلاستی است.

آیا تیپ پلاستی دائمی است؟

بله این عمل به دلیل تهاجمی بودن ماندگاری دائمی دارد و مناسب افرادی است که تنها از ناحیه نوک بینی دچار ناهماهنگی هستند. ماندگاری تیپ پلاستی بینی دائمی است و حتی عواملی مانند پیری و افزایش سن نمی‌تواند روی فرم آن تاثیر بگذارد. البته برای اینکه بتوانید فرم دلخواه را داشته باشید، حتما باید به پزشک حاذق و متخصص مراجعه نمایید تا بتوانید با هزینه کمتر بهترین نتیجه دائمی را دریافت کنید.

هزینه عمل نوک بینی؛ چقدر است؟

هزینه تيپ پلاستي بيني با توجه به معیار و استانداردهای خاصی بررسی می‌شود؛ مواردی همچون هزینه‌های بیمارستان یا کلینیک، هزینه دستمزد پزشک متخصص، هزینه آزمایش و عکسبرداری، تعداد جلسات معاینه، هزینه ملزومات اتاق عمل و … از مهم ترین مواردی هستند که تاثیر بسزایی در هزینه عمل نوک بینی دارد.

جمع بندی

عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی یکی روش‌های منحصر بفرد برای جراحی زیبایی در ناحیه بینی است که به کمک آن می‌توان ناهماهنگی بینی و دیگر اعضای صورت را از بین برد. البته دقت داشته باشید که این جراحی مناسب همه افراد نیست و تنها افرادی که نوک بینی افتاده، سوراخ‌های بینی خیلی بزرگ، حالت آویزان بودن بینی، سوراخ‌های نامتقارن بینی، نوک بینی خیلی پهن و بزرگ و موارد مشابه دارند، می‌توانند این نوع جراحی را انجام دهند.

انجام عمل جراحی نوک بینی هزینه کمتر و مزایای بیشتری به همراه دارد. افرادی که به صلاحدید پزشک می‌توانند این عمل را انجام دهند، می‌توانند از مزیت هزینه کمتر برای عمل بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *