عمل ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

عمل ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل می‌تواند به دلیل عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد عمل انجام شود. این عدم تقارن این عدم تقارن به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که در بیشتر موارد جزئی است و به راحتی قابل مشاهده نبوده و قابل اغماض است یعنی دیگران با نگاه کردن مستقیم به شما متوجه آن نمی‌شود، در اینصورت نباید زیاد سخت‌گیری کنید. اما اگر قابل اغماض نباشد و نتوانید با آن کنار بیایید و مشکل آشکارتر باشد و نیاز به ترمیم حس شود، می‌توان جراحی ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل  را برای فرد در نظر گرفت.

کاندید مناسب ترمیم سوراخ‌های بینی

توجه داشته باشید که ترمیم سوراخ‌های بینی فقط برای بینی های که قبلا عمل شده انجام می‌شود. یعنی در مورد بینی‌هایی که قبلا اصلا عمل نشده باشند این جراحی به تنهایی انجام نمیگیرد. به منظور اصلاح .و رفع مشکلات بینی در افرادی که پس از جراحی اولیه دچار مشکلات ظاهری و تنفسی در سوراخهای بینی شده باشد این عمل انجام می‌شود.

دلیل قرینه نبودن سوراخ های بینی بعد عمل

قرینه نبودن سوراخ‌های بینی پس از عمل بینی و در دوران نقاهت معمولا به دلیل وجود تامپون در حفره‌های بینی و همچنین وجود گچ یا آتل روی بینی اتفاق می‌افتد. به همین ترتیب ممکن است پس از دوران نقاهت با برداشتن گچ و خارج کردن تامپون، افراد احساس کنند سوراخ های بینی نامتقارن است. اما برای اطمینان از این موضوع باید تا زمان برطرف شدن ورم بینی صبر کنید. اگر با گذشت 1 سال پس از جراحی، عدم تقارن در سوراخ‌های بینی به وضوح قابل مشاهده باشد، می‌توانید برای عمل ترمیمی اقدام کنید.

علت نامتقارن بودن سوراخ بینی بعد عمل

برخی از دلایل قرینه نبودن سوراخ های بینی بعد از عمل به شرح زیر است:

مشکل در سپتوم بینی

در صورتی که سپتوم یا تیغه میانی بینی دچار انحراف شده باشد، در نتیجه عدم تقارن بین سوراخ های بینی قابل مشاهده خواهد بود. انحراف سپتوم ممکن است با وارد شدن ضربه به بینی ایجاد می‌شود. بسته به آناتومی صورت فرد ممکن است انحراف در جراحی به صورت کامل قابل درمان نباشد و کمی غیرقرینگی در سوراخ‌های بینی همچنان بعد عمل باقی بماند.

مشکل در غضروف نوک بینی

در برخی افراد چرخش غضروف نوک بینی ممکن است باعث ایجاد عدم تقارن در سوراخ های بینی بعد عمل شود.

ورم بینی

در بسیاری از موارد با توجه به این که میزان تورم بینی در هر دو طرف به یک اندازه نیست، ممکن است سوراخ بینی بعد عمل به دلیل تورم نامتقارن به نظر برسد که در این صورت باید صبر کنید تا ورم بینی کاملا برطرف شود اگر همچنان سوراخ‌ها نامتقارن باشند می‌تواند نسبت به ترمیم اقدام کنید.

عدم تعادل در عضلات صورت

برخی افراد پس از عمل ممکن است هنگام حرف زدن یا خندیدن، حالت غیر قرینگی را در سوراخ های بینی مشاهده کنند. این نوع عدم تقارن معمولا ارتباطی با جراحی ندارد و با سایر درمان‌های تکمیلی بهبود می‌یابد.

شاید به این مطلب نیاز داشته باشید: ترمیم فرورفتگی پره بینی چگونه انجام می‌شود؟!

عمل ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل

نحوه تشخیص نیاز به جراحی ترمیم سوراخ های بینی 

برای تشخیص این که سوراخ های بینی تقارن دارند یا خیر، حداقل یک سال بعد از عمل جراحی زمان لازم است. زیرا در برخی افراد وسواس فکری و حساسیت بیش از حد باعث می‌شود برای عمل ترمیمی بینی عجولانه اقدام کنند و نتیجه عکس بگیرند. بنابراین اگر احساس می‌کنید بعد از جراحی اولیه، سوراخ های بینی نامتقارن هستند باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

بعد از عمل ترمیم سوراخ بینی چه عوارضی ممکن است ایجاد شود؟

دسته ای از عوارض بعد از عمل ترمیم سوراخ بینی مشابه با عمل اولیه است که این عوارض ناشی از بیهوشی هستند و شامل بیحالی ناشی از ماده بیهوشی، افزایش تنفس دهانی و… می‌باشد. بسیاری از این عوارض طبیعی هستند، اما مهارت پزشک در کاهش حداقلی عوارض جراحی بینی بسیار موثر است. به این ترییب مهم است تا در بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران دقت کافی را داشته باشید.

زمان مناسب برای عمل ترمیم سوراخ بینی

انتخاب زمان مناسب برای ترمیم سوراخ بینی نامتقارن توسط بهترین جراح بینی در تهران امکانپذیر است. به طور کلی، زمانی که تورم ناشی از عمل جراحی اولیه به طور کامل از بین رفته باشد، می‌توانید برای ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل اقدام کنید.  این زمان برای افراد مختلف بسته به گوشتی یا استخوانی بودن بینی متفاوت است اما حداقل آن یک سال است.

 عوامل تاثیر گذار در همسان بودن سوراخ های بینی 

یکسان بودن اندازه سوراخ های بینی پس از عمل جراحی، علاوه بر مهارت پزشک، به رعایت برخی نکات نیز بستگی دارد. برخی عوامل تاثیرگذار در مساوی بودن سوراخ های بینی به شرح زیر است:

  • عدم دستکاری گچ و تامپون 
  • وارد نکردن شئ خارجی به بینی بعد از عمل (مانند پد گوش پاک کن)
  • رعایت دستورالعمل های پزشک در دوران نقاهت
  • پرهیز از فین کردن یا عطسه یا فشار هوای زیاد تا سه هفته
  • عدم استفاده از عینک پس از عمل بینی

ترمیم سوراخ بینی بعد از عمل همانند جراحی اولیه تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود، با توجه به حساسیت زیاد این عمل، لازم است در دوران نقاهت دستورات پزشک در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل ترمیم بینی را جدی بگیرید.

عدم تقارن سوراخ بینی پس از عمل بیشتر در چه نوع بینی‌هایی اتفاق می‌افتد؟

عدم تقارن در سوراخ های بینی ممکن است هم در بینی گوشتی و هم در بینی استخوانی ایجاد شود، اما با توجه به این که عمل بینی گوشتی پیچیده‌تر از بینی‌های استخوانی است، در نتیجه احتمال عدم تقارن سوراخ های بینی و غیر قرینگی در بینی‌های گوشتی بیشتر است.

جمع بندی

با توجه به حساسیت زیاد عمل ترمیمی برای اصلاح تقارن سوراخ های بینی، این عمل باید توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود تا نتیجه مطلوب بدست آید. افرادی کاندید مناسب این جراحی هستند که با گذشت حداقل یکسال از جراحی اولیه، عدم تقارن و غیر قرینگی را در بینی به وضوح مشاهده می‌کنند.

بیشتر بخوانید...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *